برنامه افزایش ظرفیت تولید برق کشور تا پایان سال

فصل گرم سال جاری در حالی به پایان رسید که تقاضای مصرف برق در مردادماه تا ۸۰ هزار مگاوات افزایش یافت و همین موضوع صنعت برق کشور را برای تأمین پایدار برق بخش‌های مختلف با دشواری‌های فراوانی رو به رو کرد.

به گزارش صدای بورس،وزارت نیرو با هدف تأمین برق پایدار اوج بار سال آینده دو دستور کار مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق و افزایش ظرفیت تولید را به صورت توامان در پیش گرفته است و در همین راستا قرار است تا پایان سال جاری ۵ هزار و ۳۳۳ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود.

از جمله نکات قابل توجه در مورد اوج بار سال جاری، افزایش قابل توجه و ۷ درصدی تقاضای مصرف شبانه کشور بود که به واسطه چسبندگی و بالا رفتن کمینه دمای هوا رقم خورد و فشار مضاعفی نسبت به سال‌های گذشته به شبکه وارد شد.
وزارت نیرو با هدف تأمین حداکثری برق در فصل گرم سال آینده نیز همانند سال‌های گذشته دو دستور کار موازی مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق و نیز افزایش ظرفیت تولید را در دستور کار قرار داده است.
مستند به گزارش دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به ظرفیت تولید برق کشور ۵ هزار و ۳۳۳ مگاوات افزوده شود.
بر اساس این گزارش و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از محل بهره‌برداری واحدهای گازی نیروگاهی ۲۸۱۷ مگاوات، ۹۴۲ مگاوات از محل واحدهای سیکل ترکیبی و ۱۲۰ مگاوات از طریق ایجاد ظرفیت جدید نیروگاه‌های برقابی به شبکه سراسری برق افزوده خواهد شد.
همچنین ۲۰۰ مگاوات از محل نیروگاه‌های پراکنده و ۱۲۵۴ مگاوات نیز از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر انرژی برق به شبکه سراسری اضافه می‌شود تا مجموع افزایش ظرفیت تولید برق کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۵ هزار و ۳۳۳ مگاوات برسد.
پیش‌بینی می‌شود با تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش بیش از ۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور تا پایان سال ظرفیت آمادگی برای ورود به اوج بار سال آینده نسبت به سال جاری به مراتب بهبود یابد.

منبع:تسنیم

کد خبر 504447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =